De hortensiatuin.



woensdag 21 oktober 2015

Sfeer foto's

De afgelopen tijd ben ik voornamelijk bezig geweest met wat kleinere klusjes. Daarom kan ik jullie geen grote veranderingen laten zien. Maar ik heb vandaag wel wat foto's in huis gemaakt die ik met jullie wil delen.


Ik ben wat aan het heen en weer schuiven geweest met wat spulletjes. Nu staat de vaas weer voor het raam.


De grote houten kandelaar heb ik bewerkt met kalkverf van carte colori in de kleur Gritti.


Het ornament en de schaaltjes zijn ook verhuisd.



Bij de action heb een grote en een kleine hertenkop gekocht. Ik had nog een plankje liggen waar een ramshoofd op heeft gezeten. Het was van eiken, ik heb dit met kalkverf in de kleur Gritti behandelen en de kop erop gehangen. Zo komt het plankje toch nog van pas.

Het hele verhaal erachter is een beetje luguber. Peter had via marktplaats een gasbrander gekocht en een stel buffelhoorns. Toen we daar kwamen vertelde deze wat oudere mensen dat ze ook een opgezet ramshoofd hadden. Mijn oren waren gespitst, maar ik dacht dat wil Peter vast nooit in huis hebben.
Toch had hij er wel idee in. 


We gingen uiteindelijk naar huis met een gasbrander, twee buffelhoorns, een koehoorn, een opgezette fanzant en een ramshoofd.

De volgende dag hebben we de spullen eens goed bekeken in het daglicht. En jullie raden het vast wel, er zaten allemaal beestjes enzo in. Gadver. Peter heeft de hoorns nog van het hoofd afgehaald maar ze liggen nog steeds buiten. Wij hebben nog steeds het gevoel dat er beestjes in kunnen zitten. Het hoofd en de fazant zijn linea recta met de vuilniswagen meegegaan.

En nu hangt er een mooi plastic hert.


De stenen rammen zijn weer verhuisd naar de schouw


Ook ben ik bezig geweest in ons toilet. Bij verschillende posten heb ik gezien dat de tegels zijn geschilderd met kalkverf. Dat zou ik ook echt mooi vinden bij ons. Maar het lijkt me wel een hele klus. Dus daar denk ik nog even over na.
De spiegel heb ik van alle  lak en was ontdaan. De plank heb ik in de kleur Graphite van carte colori geschilderd. Ik heb in dit geval krijtverf gebruikt. Zo is het wat minder kras gevoelig.


Een grote fles met geurstokjes van Rituals, deze ruikt heerlijk. Met twee mannen in huis, ook erg nodig.





En dit waren alle foto's weer voor vandaag. We zijn nog bezig met het opknappen van de kamer van onze zoon, Hij mag zijn eigen stijl bepalen. Hij wil graag nog een paar jaartjes thuis blijven wonen en is gestopt met roken. Dus vandaar deze metamorfose, hij heeft het verdiend.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om even bij ons binnen te kijken.

Lieve groet Roelie


39 opmerkingen:

  1. Het ziet er weer gezellig uit hoor. Wat een verhaal over die opgezette dieren en dan beestjes erin, echt smerig. Die hoorns zijn buiten ook leuk toch. Fijne avond?
    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getsie, ik zal er ook heel lang nog kriebels van hebben, van die beestjes. Ik heb een opgezette haas, en ik dacht meteen : het zal toch net ook, maar nee dan had ik het wel gemerkt bij het al tig keer afgezogen te hebben! Wat goed dat je zoon gestopt is met roken! Ik vind je spiegel prachtig!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zeker genoten van je post, met zulke sfeerplaatjes maak je mij altijd blij hoor. En het hoeven absoluut geen grote veranderingen te zijn wat je met ons wil delen. Wie het kleine niet eert....!

    Ik heb bij meerdere mensen kalkverf op de tegels gezien en ik vind het resultaat elke keer weer mooi. Door de verf krijgt het natuurlijk wel een andere uitstraling, maar daar doe je het juist voor. Maar aangezien een weg terug ook niet zo makkelijk is, moet je wel weten wat je doet. Misschien kun je aan een proeftegel en een proefpotje kopen om het uit te proberen! Dan kun je toch een betere indruk krijgen. Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Roelie,
    Wat is het toch mooi bij je in huis. Zo'n heerlijk sfeertje. Dat verhaal van de ramskop... jeetje, die zou ik ook lekker naar buiten hebben gedaan en gelaten. Je toilet is echt een sfeervol klein kamertje geworden zo. Mooie spiegel heb je.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto`s en wat een verhaal. ;)

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap dat je een en ander in de vuilcontainer hebt gegooid....jakkes beestjes.......Misschien de hoorns nog eens in een badje chloor gooien en aders ook maar in de container! Qua leuke spullen heb je ze niet nodig, het ziet er sfeervol uit bij je!
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellige sfeerplaatjes deel je met ons. Complimenten voor je zoon.. en succes en veel plezier met het klussen aan zijn kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die vaas en dat kommetje met de bal erin vormen een prachtige combinatie. Ook voor de rest ben je lekker aan het restylen geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh gatsie zeg van die beestjes, ook wel jammer maar ik zou ze ook niet meer willen hoor. Misschien die hoorns nog eens extra uitkoken? Supergoed van je zoon dat ie gestopt is met roken dus een restyling van zijn kamer heeft ie zeker verdiend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sfeervolle foto`s, heerlijk om zo in huis te rommelen.

    Groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Kleine veranderingen zijn ook altijd de moeite waard om van te genieten hoor! Lekker wat rommelen in huis, wat verschuiven, kijken naar het resultaat. Heerlijk toch!
    Jakkie, dat verhaal van je ramskop....gelukkig hebben jullie het snel ontdekt. Misschien kun je de hoorns nog redden met de tip van Dinka. Maar ik denk dat ik dan nog een tijdje argwanend die hoorns in de gaten zou houden...
    Verder is het gewoon genieten bij je! Rudolph heeft een mooi schildje gekregen.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He bah.... Beestjes!
    En je kunt niet aan de gang blijven met grote veranderingen. Wel fijn dat je nu de kamer van je zoon aan gaat pakken. En hoop dat hij niet weer gaat roken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grrr..dat was natuurlijk wel erg jammer, die beestjes!
    Ben benieuwd naar de stijl van je zoon:)
    Mooie plaatjes van een mooie sfeer, gezellig!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Grrr..dat was natuurlijk wel erg jammer, die beestjes!
    Ben benieuwd naar de stijl van je zoon:)
    Mooie plaatjes van een mooie sfeer, gezellig!❤

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Getver.....
    Ja je gaat ook niet uitgebreid kijken als je wat gaat kopen of er beestjes inzitten :-(
    Maar leuke veranderingen en weer heel gezellig.
    Rudolf had ik ook gezien leuk zo.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjee....ook mij trokken rillingen over de rug van die beestjes.... Daar moet je toch niet aan denken!
    Je huis ziet er echter ook zonder die dierlijke decoratie prachtig uit, hoor.
    Persoonlijk zie ik ook liever een nep ramskop dan een echte!
    Leuk, dit kijkje in je huis!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Yakkes wat een verhaal...bah!...mooie spullen weer allemaal wat je laat zien Roelie....fijne avond verder liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goh , dat was pas vies zeg .
    Ik heb twee hoorns van een geitenbok gekregen en die hangen nog altijd buiten .
    Alleen de geur al , laat staan dat daar beestjes in zitten .
    Verder weer mooie hoekjes met veel sfeer.
    En tof zeg dat jouw zoon is gestopt met roken , ja kan dit alleen maar bejubelen .
    Groetjes , christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat en gezellige sfeervolle foto's laat je ons zien. En dat verhaal van die opgezette dieren! Inderdaad, bah, wat vies.
    Ik ben zoiezo een beetje vies van opgezette dieren en dat soort spul. Bij mij zul je dat niet snel aantreffen en na dit verhaal zeker niet.
    Leuk dat we even bij je mochten binnen kijken.
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om zo lekker te schuiven en te rommelen, maar oh die beestjes.. getsie knetsie...

    Groetjes, Inge
    de Knotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gezellig allemaal, ik geniet van je sfeerfoto's!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke binnenkijker! Je hebt allemaal super gezellige sfeerhoekjes.
    En een plastic hert is beter dan iets met beestjes erin ... brrrr.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik heb genoten van de sfeerhoekjes. Maar wat een gedoe met de beestjes. Ik hoop dat ze uit de hoorn snel verdwijnen jag. Zelf ben ik niet zo gek van opgezette dieren. Ik heb wel geweien in huis. Knap dart je zoon gestopt is met roken. Jan krijg ik helaas niet zo ver.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heerlijk hè, al die Rituals producten. Ik gebruik ze ook altijd in wc en badkamer.
    Je spiegel staat prachtig in de wc.
    Ongedierte in planten vind ik altijd al zo vies, laat staan in beesten(producten), brrrr. Kan me voorstellen dat je de boel linea recta weggekieperd hebt.
    Groet, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie sfeerhoekjes heb je weer gemaakt, Roelie.!
    Het hoeft ook niet altijd groots te zijn om het toch gezellig te maken. Juist dat schuiven maakt het zo leuk.
    Knap van je zoon dat hij gestopt is met roken, ben benieuwd wat voor een stijl hij heeft!
    Geniet lekker in je huis!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het ziet er gezellig uit in je huis. Prachtige schouw in je woonkamer.
    Wat een verhaal zeg met die opgezette dieren.Die had ik ook weggegooid.
    Gr Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijke plaatjes! O dan zit je met n geluksgevoel in de auto en dan blijkt t zo n vieze bende te zijn. Jammer zeg!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijke foto's weer om te bewonderen. Niks mis met de hertenkoppen van de A* toch. Ik heb ze ook gekocht, zag ze vorig jaar al voorbij komen maar was steeds te laat. Ik ga de grote op steigerhout vastmaken.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie binnenkijker! Wat een verhaal met die opgezette dieren.....brrr!
    De hertenkop van de A* is mooi, mijn dochter heeft 'm ook en het staat zo leuk!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Prachtig plaatjes.. en wat een mooie kleur.. je kast met het ornament erop!
    De vaas in het raam staat mooi.. lekker rustig, soms hoeft er niet veel te staan voor een mooi sfeertje.
    Wat je met je hertenkop hebt gemaakt vind ik echt superleuk! Ik heb er ook mee in mn handen gestaan
    in de winkel, maar ik was bang dat het te nep zou overkomen, hoe jij hem hebt gemaakt met het houten bord
    erachter is een mooie oplossing, geeft veel meer sfeer.
    Groet, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gezellige foto`s heb je gedeeld. Lijkt me erg gezellig ook in je huis. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beestjes in huis daar hou ik ook niet van... complimenten voor je zoon, knap dat hij is gestopt met roken.

    Gezellige foto's.
    Fijn weekend!
    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie sfeerplaatjes!
    Ik vind de kleur op de kast erg mooi bij jou , mag ik vragen welke kleur dat is ? Heb nl zelf een kersenhouten kast, die ik eigenlijk wil laten logen .
    Maar gewoon overschilderen met krijtverf kan natuurijk ook!
    Ik heb de hertenkop ook, vind hem erg leuk , maar op een schildje is hij nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleur is nero van carte colori. Ik heb krijtverf gebruikt, dat is wat meer krasbestendig. Ik vind het zelf ook nog steeds een hele mooie kleur.

      Groetjes Roelie

      Verwijderen
    2. ieeekkk was vies die beestjes! Je vaas vind ik ook super, staat mooi zo, voor de rest ook weer hele mooie sfeerplaatjes! Groetjes Dorine

      Verwijderen
  34. brrrr beestjes!! Nou de hertenkop is ook leuk zo toch? ;)
    Gezellige plaatjes laat je ons zien :)
    Fijn weekend.

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto's weer Roelie! Wat een prachtige sfeerhoekjes heb je gemaakt, je hertenkop vind ik onwijs leuk, beter dan eentje met beestjes haha!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Roelie wat leuk dat je nij me langs kwam.
    Dus gelijk je blog gevonden,mooi hoor!
    Prachtige foto's en wat goed van je zoon dat hij gestopt is, ik weet er alles van ben net 5 maanden gestopt :-)

    BeantwoordenVerwijderen